Stories

Visschedijk Arbeidsmarktcampagne

De economie groeit en de werkloosheid neemt af. Iets waar ontzettend veel bedrijven de laatste tijd mee kampen, is het vraagstuk: hoe kom ik aan vakkundig personeel? Met name in de drukke periodes zoals vakanties, feestdagen en weekend neemt het tekort toe. Visschedijk kwam bij ons met de vraag: “Hoe komen wij aan extra handjes tijdens de zomervakantie?”

We ontwikkelden de arbeidsmarktcampagne: “Skere Tijden”. We gebruikten de tone of voice van de jeugd van tegenwoordig, om ze nog meer aan te spreken. Skere tijden, dik verdienen en chille werktijden; dat is de taal die jongeren vandaag de dag spreken. Ook maakten we vette visuals die van je beeldscherm knalden. Daarnaast maakten we posters voor op scholen en zetten we de juiste online kanalen in om de doelgroep aan te spreken.

Het resultaat? Zo’n 100 inschrijvingen via een speciaal ontwikkelde landingspagina zorgden ervoor dat Visschedijk in de zomermaanden genoeg werknemers kreeg om de tekorten aan te vullen. Geslaagde arbeidsmarktcampagne dus!