Hoe laat je liefde voor je voetbalclub overheersen?

We vertellen je hoe!

Go Ahead Eagles Verlengcampagne 2018

  • Campagnestrategie
  • Conceptontwikkeling
  • Design
  • Marketingactivatie

Go Ahead Eagles verkeert zich in een ‘storm’, maar positief blijven en strijden zullen ze. Na wederom een teleurstellend jaar in de Go Ahead Eagles geschiedenis lag er een grote uitdaging voor de boeg. Hoe zorg je ervoor dat negativiteit niet de overhand krijgt maar de liefde voor de club, de mensen en het spel, overheerst?


Uitdaging

Juist. Door dicht bij jezelf te blijven. Door niet weg te lopen van je verantwoordelijkheden en vooral te luisteren naar de fans van Go Ahead Eagles en hen serieus te nemen. Terug naar de kern waar het allemaal om draait, liefde voor voetbal. Samen met Go Ahead Eagles en Rocketboys werkte we samen aan de nieuwe campagne “Home of Football”.

IQ

Campagneontwikkeling

  • Concept & strategie
  • Campagne ontwikkeling

De campagne focust zich op de ziel van elke supporter, of je nu medewerker bent, de voorzitter of oud voetballer zoals Bert van Marwijk: ze kennen allemaal hun liefde voor Go Ahead Eagels. Familie, in hart en nieren. Altijd daar, juist wanneer het wat minder goed gaat.

EQ

Visuele uitingen

  • Fotografie regie
  • Design
  • Social media
  • Web

Brand Specials realiseerde alle visuele uitingen rondom het conceptidee “Storm”, geladen met het rauwe karakter van de club. Dit werd gecombineerd met sterke copy en een storm aan kleur: rood, geel en paars.

XQ

Marketingactivatie

  • Seizoenskaartactie
  • Kleuren van Juweel front
  • Regie “Home of Eus”

Elke keer bij het behalen van een x aantal verkochte seizoenskaarten werden er exclusieve incentives/acties gegeven aan trouwe fans. Met onder andere “Je amateur voetbalteam een wedstrijd laten spelen in de Adelaarshorst” tot aan een “Meet & Greet met je favoriete speler(s)”. Alle items werden gepersonaliseerd, Home of de Supporter! Dit betrof uiteraard de seizoenskaarten maar ook het tijdschrift ‘Kleuren van Juweel’.

Brand Specials was betrokken bij het campagnebeeld “Home of Eus”. Nederlands schrijver en columnist Özcan Akyol ontwikkelde een serie waarin hij Go Ahead Eagles supporters vanuit alle hoeken interviewde (medewerkers, supporters, oud-spelers zoals Bert van Marwijk en buurtbewoners).