Hoe maak je het verschil in de wereld van vrouwenvoetbal?

We vertellen je hoe!

FlowSports

  • Conceptontwikkeling
  • Logodesign
  • Huisstijlontwikkeling
  • Webdesign

In 2012 richt Leoni Blokhuis FlowSports op om het verschil te maken in het Nederlandse vrouwenvoetbal. FlowSports is een managementbureau in het vrouwenvoetbal dat de belangen van profvoetbalsters behartigt, om op alle vlakken het maximale uit hun carrière te halen. Dat FlowSports sindsdien niet heeft stilgezeten is te merken aan het immense succes dat ze de afgelopen paar jaar hebben geboekt. Ze, want inmiddels is Eefje Janus als sportmarketeer ook een vast onderdeel van FlowSports.

Begin 2018 kwamen de dames bij ons aan tafel om te praten over de volgende stap met betrekking tot hun visuele uitstraling. Een uitstraling die gelijk staat aan dat waar ze al die tijd voor stonden; professionaliteit, familiair en no-nonsense. Aan ons de vraag om hier mee aan de slag te gaan.

IQ

Merkontwikkeling

  • Conceptontwikkeling

Door middel van een verdiepend interview zijn we samen met Leoni en Eefje op zoek gegaan naar de essentie van FlowSports. Ze wisten helder en duidelijk te vertellen waar ze voor staan en wat ze willen bereiken. Het enige wat wij nog moesten doen was de puntjes op de ‘i’ zetten en een visuele doorvertaling maken. De kernwaarden: professioneel, familiair en no-nonsens werden de leidraad voor de visuele uitstraling. Tevens werd een voorliefde voor roze uitgesproken en werd de boodschap “making the difference in women’s football” definitief vastgesteld.

EQ

Visuele Identiteit

  • Logo ontwikkeling
  • Huisstijlontwikkeling

Visueel betekende dit de geboorte van de leeuwin. Een leeuw wordt in Nederland gezien als hét teken van het Nederlandse voetbal. Maar ook straalt de leeuw een gevoel van kracht en zelfverzekerdheid uit. Dit transformeerde al snel in het idee van de leeuwin. Een vrouwelijke, doch stoere, huisstijl werd ontwikkeld voor FlowSports. Een toegankelijk lettertype gecombineerd met de leeuwin en de rood/roze felle kleuren waren de ultieme formule voor dit merk. The difference in women’s football, FlowSports.

XQ

Marketingactivatie

  • Social media begeleiding
  • Webdesign
  • Webontwikkeling

Op basis van de oude website en de nieuwe huisstijl werd een nieuw webdesign in het leven geroepen. Social media en andere communicatie kanalen kregen ook een effectieve make-over. FlowSports begrijpt dat de kracht van een merk onder andere gewaarborgd wordt door een consistente visuele uitstraling.