Activeer de nieuwe FBK Games en bereik Nederland

We vertellen je hoe!

FBK Games

  • Marketingactivatie
  • Brand Management
  • Media advies

FBK Games; proeftuin van atletiek. Weg met de door de atletiekfederatie IAAF verplichte achttien wedstrijdonderdelen, weg met de gebruikelijke programmering. Jos Hermens: “Wij hebben toestemming gekregen te experimenteren met een andere opzet en invulling. De FBK Games 2.0 wordt een hele show, een combinatie van sport en entertainment”. Wij werden ingezet om het verhaal te vertellen, de nieuwe opzet te communiceren en mensen weer te activeren om naar atletiek te komen kijken.

 

XQ

Marketingactivatie

  • Activatie ‘Vind de Gouden Ticket’
  • Activatie ‘Sprint de beste tijd’
  • Radio commercial met Churendy Martina
  • SMS-marketing
  • Landelijke Media inkoop
  • Regionele Media inkoop
  • Regionale OOH
  • City Dressing

Brand Specials had de geweldige taak om in samenwerking met de FBK Games een eindsprint te trekken: activeer de regio Twente en Nederland om naar het grootste atletiek evenement van Nederland te komen. In minder dan twee maanden tijd bedachten, ontwikkelden en begeleidden we het gehele media- en activatieplan tot in detail, zoals dat in de topsport van je wordt verwacht. Het resultaat? Meer focus op de sport, meer beleving en meer publiek. En daar was het natuurlijk allemaal om te doen!

Activeren… dat konden we dit keer in de letterlijke zin waarmaken door een hardloopbaan in Hengelo binnenstad neer te zetten. Het publiek kon strijden om een felbegeerde gouden ticket voor de FBK Games en het spel werd dan ook fanatiek gespeeld. Middels SMS marketing werden de gelukkige winnaars op de hoogte gesteld. Ook Churendy Martina droeg zijn steentje bij door zijn stem te lenen aan radio-omroep 100% NL. Tal van gouden tickets werden verspreid door Hengelo en omstreken. Ook advertenties in de krant en zelfs City Dressing waren onderdeel van de activatie. De FBK Games sierde Hengelo!