Hoe val je op in het metalen landschap van veren?

We vertellen je hoe!

De Spiraal / Tribelt

  • Strategie
  • Branding
  • Design
  • Marketingactivatie

Ja, je kunt bogen op decennialange ervaring in je branche. Hebt een goede naam opgebouwd, een groot netwerk in binnen- en buitenland. Toch is het zaak je te blijven onderscheiden, om potentiële klanten aan te trekken. Maar hoe? Je leest het verhaal van De Spiraal, internationaal ontwikkelaar en producent van onder meer technische veren en draadproducten.


Uitdaging

Het verhaal van De Spiraal is herkenbaar voor vele bedrijven. Hoe draag je uit dat juist jouw bedrijf alle kennis en expertise in huis heeft om de klant in zijn behoefte te voorzien? Wij beantwoordden die vraag voor De Spiraal. Een mooie uitdaging, die vroeg om een zorgvuldig uitgekiende strategie. Een strategie die past bij De Spiraal, doordrongen van logica en met een nuchtere kijk op zaken.

IQ

Merkontwikkeling

  • Merkanalyse en merkstrategie
  • Merkconcept ontwikkeling
  • Marketingstrategie
  • Brand Management (regie)

Om te beginnen gingen we samen met De Spiraal even terug naar de basis. Wat doen we? Hoe doen we dat? En bovenal: waarom doen we wat we doen, al meer dan 70 jaar lang? Het antwoord op die vragen vormde het fundament voor de merkontwikkeling. Want pas als je weet wie je bent, weet je wat je je klanten écht te bieden hebt.

Samen stelden we een visie en missie op, kwamen we tot de kernwaarden van het bedrijf. Het fundament stond, klaar om de gevraagde propositie te gaan dragen. Een sterke propositie kan vanzelfsprekend niet zonder een grondige analyse van de markt waarin je je begeeft en je doelgroep.

EQ

Visuele Identiteit

  • Logo optimalisatie
  • Huisstijlontwikkeling
  • Doorontwikkeling brand touchpoints
  • Signing
  • Webdesign
  • Social media

Het merkverhaal stond stevig en vroeg alleen nog om de juiste uitstraling. De bestaande huisstijl kreeg een opfrissing, net als het logo twee jaar geleden al was ondergaan. Nieuwe elementen, typografie en kleuren. Samen stralen ze uit: sterk, deskundig, betrouwbaar.

De doorvertaling naar de online en offline marketingkanalen van De Spiraal werd vormgegeven in samenwerking met fotografe Marlies Bosma. Een uitvoerig voorbereide fotosessie op locatie leverde heldere beelden op, die bijdragen aan de merkbeleving van De Spiraal.

Brand Specials - De Spiraal en Tribelt

XQ

Marketingactivatie

  • Beursstand
  • Video
  • Give Aways

Voor De Spiraal is de beurs dé plek om persoonlijk contact te leggen met potentiële klanten. Om het merkverhaal perfect te kunnen uitdragen richting de doelgroep, ontwikkelde Brand Specials een speciale beursstrategie voor De Spiraal. Inclusief aankleding van de stand, introductievideo en natuurlijk de niet te versmaden give aways.